De fitnessoefening ‘bridges’

Wat is ‘bridges’

Een bridge is een fitnessoefening waarbij je ligt op je rug met gebogen knieën en je voeten plat op de grond. Deze oefening is gericht op het versterken van de bilspieren en de onderrug.

Hier zijn de stappen om een bridge uit te voeren:

  1. Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten plat op de grond. Houd je armen langs je zij.
  2. Span je bilspieren aan en til je heupen langzaam omhoog totdat je lichaam een rechte lijn vormt van je schouders tot je knieën.
  3. Houd deze positie 1 tot 2 seconden vast en span je bilspieren nog steviger aan.
  4. Laat je heupen langzaam terugzakken naar de grond.
  5. Herhaal deze beweging voor 10 tot 15 herhalingen.
  6. Rust even uit en herhaal de set nog 1 of 2 keer.

Het is belangrijk om tijdens de oefening je ademhaling onder controle te houden en je rug recht te houden. Voel je geen spanning in je bilspieren of onderrug, controleer dan of je de oefening correct uitvoert.

Conclusie

Bridges is een effectieve oefening voor het versterken van je bilspoeren en onderrug. Om verantwoord te bewegen is het raadzaam je te laten begeleiden door een personal trainer van First Class Fitness.

 

nl_NLDutch