[vc_row enable_grid_lines=””][vc_column][vc_column_text]Na 3 opbouwende oefeningen voor die mooie ronde billen, ben je klaar om de hip thrust uit te gaan voeren. In onze eerder geschreven blog lees je meer over hoe je mooie ronde billen kunt krijgen Wanneer je de basis van de hip thrust onder de knie hebt, kan je het gaan verzwaren met extra gewicht.

Hoe voer je deze oefening uit?

1. Ga met je boven rug tegen de verhoging van het bankje zitten, je billen op de grond en je voeten op heupbreedte voor je op het plateau. (plaatje 1)
2. Leg de barbell op je heupen. Wanneer je gewicht schijven kan gebruiken, kan je de barbell naar je heupen toe rollen. (plaatje 1)
3. Pak de barbell vast met je handen, iets breder dan heupbreedte, zodat je hiermee druk kan zetten op de barbell en deze niet verplaatst. Een kussentje in het midden van de barbell kan handig zijn om pijn te verminderen (plaatje 1)
4. Duw nu je heupen zo ver mogelijk omhoog door gewicht te zetten vanaf je hakken. (plaatje 2)
5. Knijp je billen nog iets verder bij elkaar zodat je heupen ‘overstrekken’. (plaatje 2)
6. Zorg ervoor dat je je hoofd niet neerlegt op het bankje, maar behoud de vorm van de neutrale wervelkolom. (plaatje 2)
7. Laat je weer rustig zakken en begin weer bij 4.

Vind je dit een leuk artikel? Neem dan eens een kijkje op onze website. Hier behandelen we meer interessante onderwerpen. http://firstclassfitness.club/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>